close
تبلیغات در اینترنت
کلام ابي‏يعقوب معتزلي سُنّي در حق عايشه

ایران سرای من
الهم عجل لولیک الفــــــرج
قالب وبلاگ
درباره وبلاگ

بــا سلام خدمت بازدید کنندگان محتــرم،بـــه وبلاگ شخصی علــی کاکـــاونــــــد خوش آمدید.امیدوارم لحظـات خوبــی رو بگذرانیـــــد و ازاینکه وقت خـود را صـــرف مشاهــــده ایــــــن بلاگ نمودید،متشکرم اکثر مطالبی که در این وبلاگ منتشر می شود،دست نوشته ها و عقایـــد شخصی مدیر سایت می باشد مگر اینکه برای آن منبع دیگری ذکر شده باشد.این وب سـایت در سایت ساماندهــی وب سایت های ایرانی ثبت گردیده و تابع قوانین جمهوری اسلامــــی می باشد. این وب سایت مسئولیتی در مورد پیام هـــای ارسالی توسط کاربران نخواهد داشت.هر گونــــه پیوند به بیـــرون و یا باز نشـــر مطالب سایتهـــای دیگر الزاما به معنی تائید مطالب و محتواى آنها نیسـت. استفاده از تمــــام مطالب نوشته شده من در این وبسایت آزاد می باشد. همچنین می توانید برخی دیگر از وبلاگ های افشین کاکاوند را در زیر مشاهده فرمائید:تصاویر عمره 92 ..................powerirani.lxb.ir.. ...........ak110.mihanblog.com..... (((الهم عجل لولیک الفرج))).
ورود کاربران

ورود به سایت

نام کاربری:
رمز عبور :
رمز عبور را فراموش کردم ؟
آمار سایت
افراد آنلاین : 1 نفر
بازدیدهای امروز : 20 نفر
بازدیدهای دیروز : 38 نفر
كل بازدیدها : 789273 نفر
بازدید این ماه : 1032 نفر
بازدید ماه قبل : 6992 نفر
نظرات : 882
كل مطالب : 352 عدد
تعداد اعضا : 715 نفر
امروز : یکشنبه 25 آذر 1397
جستجوی مطالب

Google
iranam.rozblog.com

ابويعقوب يوسف بن اسماعيل اللمعاني از مشاهير معتزله است و کاملاً در مذهب خود متعصّب است. ابن ابي‏الحديد در جلد 2 ص 456 ،عبارت او را مفصلاً نقل کرده که الفاظ او در جلد 4 (الکلمة التامه) آمده است، اين مختصر گنجايش آن را ندارد فقط به پاره‏ي آن الفاظ قناعت مي‏شود.

«منها قوله و کانت لعايشه علي رسول الله جرأة و ادلال عليه الخ»، از اين عبارت واضح است که عايشه از سوء معاشرت پاس حرمت پيغمبر نداشت و چون دختران اجلاف اسائۀ ادب به خرج مي داد با اينکه از پايين‏ترين قبائل عرب بود و رحمي داشت که رسول خدا –صلي الله عليه وآله فرمود:« الحصير في ناحيه البيت خير من امراة لم تلد» مع ذلک خود را عزيز بلاجهت مي دانست و با رفيق خود حفصه، افشاي سرّ رسول خدا مي نمود تا اينکه قرآن در تظاهر ايشان نازل گرديد که مردم شب و روز آن را قرائت مي‏نمايند و در حق ماريۀ قبطيه گفت آنچه را گفت.

«منها قوله و اول بدا الضغن کان بين عايشه و بين فاطمه الخ»، آيا جائز بود براي عايشه که با فاطمه کينه بورزد و به او حسد ببرد و دشمني بنمايد که چرا پيغمبر اين همه اکرام از فاطمه مي‏نمايد و احاديث متواتره که آن را در جلد اول نقل کرديم که رسول خدا فرمود:

« فاطمه پارۀ تن من است اذيّت مي‏کند مرا هرچه فاطمه را اذيّت کند.»

 الخ همه را به طاق نسيان بگذارد(همه را فراموش کند) و چندان آن مخدره را اذيّت کند که شکايت به پدر بزرگوارش بنمايد. به تصريح ابويعقوب مذکور و گاهي به أميرالمؤمنين شکايت بنمايد. اين دشمني عايشه با فاطمه با اين احاديث متواتره در حق فاطمه چگونه خواهد بود؟! انصفونا ان کنتم مؤمنين .

«منها قوله و کان هذا و امثاله يوجب زيادة الضغن عند عايشه الخ»، آيا براي عايشه سزاوار بود که هرچه رسول خدا –صلي الله عليه وآله تجليل علي و فاطمه مي‏نمود بر بغض و کينه و حسد عايشه اضافه مي‏شد و مراراً(چند بار) عايشه رسول خدا را به غضب آورده و عبدالعزيز دهلوي در "تحفه" در رد جواب مطاعن ابي‏بکر گفته:« اِغضاب نبي کفر است » یعنی به غضب درآوردن پیامبر کفر است. ابويعقوب و ديگران تصريح دارند که علي عليه‏السلام به رسول خدا –صلي الله عليه وآله  وارد گرديد حضرت او را در کنار خود نشانيد. عايشه گفت:« جايي پيدا نکردي مگر اين که روي زانوي من بنشيني.» رسول خدا در غضب شد الخ.

«منها قوله ثم بعث ابابکر بسورة البرائه الي مکه ثم عزل عنها بصهره فقدح ذلک ايضا في نفس عايشه الخ.»

اين عبارت مي‏گويد: عايشه از عزل پدرش از بردن سورۀ برائة بدش آمد؛ که چرا پدر مرا عزل کرد و علي را فرستاد. تا اين که گويد تهمتي که به ماريۀ قبطيه زدند کشف خلاف آن امري بود محسوس، که جاي شک براي کسي نماند. بر خلاف تهمتي که به عايشه زدند [که] کشف خلاف آن به نزول قرآن بود که مؤمنين فقط تصديق کردند و به واسطۀ تولّد ابراهيم فرزند رسول خدا سينۀ عايشه تنگ شد و گفت آنچه را گفت. چون ابراهيم وفات کرد عايشه شماتت نمود الخ.

«منها قوله فلما ثقل رسول الله في مرضه انفذ جيش اسامه و جعل فيه ابابکر الي ان قال فکان من عود ابي‏بکر من جيش اسامه بارسالها اليه و اعلامها اياه بان النبي يموت الي آخر. »

مضمون حاصل عبارت ابويعقوب اين است که مي‏گويد: چون رسول خدا مرضش سنگين گرديد اسامةبن زيد را فرمان داد که مردم مدينه را از انصار و مهاجرين جمع بنمايد و بيرون بروند و ابوبکر در ميان آنها بود و عايشه فرستاد و ابوبکر را طلبيد؛ با اينکه رسول خدا فرموده بود:« لعن الله من تخلف عن جيش اسامه». سپس پدرش را امر کرد که برو به جاي رسول خدا امامت جماعت بنما و کلام رسول خدا –صلي الله عليه وآله که فرمود:« ان کن لصويحبات يوسف» براي همين کار عايشه بود که بدون اجازۀ رسول خدا –صلي الله عليه وآله پدرش را براي امامت جماعت به مسجد فرستاد و علي در نزد اصحاب خود شکايت از عايشه مي‏کرد و در خلوت به عايشه نفرين مي‏کرد. چون امر خلافت ابوبکر انجام گرفت سخناني از عايشه به علي و فاطمه مي‏رسيد که ايشان را به غضب مي‏آورد و چون علي و فاطمه مقهور شدند، عايشه شماتت کرد و چون فاطمه از دنيا رفت زوجات رسول خدا به سر سلامتي علي عليه‏السلام آمدند مگر عايشه و عذر آورد که من مريض بودم.

   ابن ابي‏الحديد بعد از اينکه کلام ابويعقوب را مفصلاً نقل مي‏کند به ابويعقوب مي‏گويد:« تو مي‏گويي عايشه پدرش را براي نماز تعيين کرد.» گفت:« من نمي‏گويم. علي بن ابيطالب مي‏گويد. او حاضر بود و من حاضر نبودم».

 

   بالجمله همين عبارت ابويعقوب که در کردار و گفتار عايشه نوشته شده، خط نسخ بر جميع فضائل عايشه مي‏کشد.




درباره : الهم صل علی محـــمد و آل محمـــــــد و عجل فرجهم ,مذهبــــــــی ,سیاســـــی ,شخصیت های اسلامی ,همسران پیامبر ,

امتیاز : | نظر شما :

مطالب مرتبط
ختـم همـگانـی زیـارت عـاشورا به نیـت تعجـیل در فـرج مـولا
متن کامل زیارت عاشورا همراه با ترجمه فارسی
برچسب ها : کلام ابي‏يعقوب معتزلي سُنّي در حق عايشه , ابويعقوب يوسف بن اسماعيل اللمعاني از مشاهير معتزله است و کاملاً در مذهب خود متعصّب است. ابن ابي‏الحديد در جلد 2 ص 456 ،عبارت او را مفصلاً نقل کرده که الفاظ او در جلد 4 (الکلمة التامه) آمده است، اين مختصر گنجايش آن را ندارد فقط به پاره‏ي آن الفاظ قناعت مي‏شود. «منها قوله و کانت لعايشه علي رسول الله جرأة و ادلال عليه الخ»، از اين عبارت واضح است که عايشه از سوء معاشرت پاس حرمت پيغمبر نداشت و چون دختران اجلاف اسائۀ ادب به خرج مي داد با اينکه از پايين‏ترين قبائل عرب بود و رحمي داشت که رسول خدا –صلي الله عليه وآله فرمود:« الحصير في ناحيه البيت خير من امراة لم تلد» مع ذلک خود را عزيز بلاجهت مي دانست و با رفيق خود حفصه، افشاي سرّ رسول خدا مي نمود تا اينکه قرآن در تظاهر ايشان نازل گرديد که مردم شب و روز آن را قرائت مي‏نمايند و در حق ماريۀ قبطيه گفت آنچه را گفت. ,


نوشته شده در 07 / 10 / 1392 توسط مدیر سایت| بازدید : 1041 |

نظرات وبلاگ
نام شما :
آدرس وب سایت :
پست الکترونیک :
ایمیل * (برای عموم نمایش داده نخواهد شد)
پیام شما :
شکلک ها :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
:
نظر خصوصی
کد امنیتی :
:
نام ارسال کننده : Unknown
شکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلک
19 تير 1395 | 11:07
نام ارسال کننده : 102
سلام
جهت تعجیل ظهور امام زمان و شادی اموات مسلمین صلوات:
الهم عجل لولیک الفرج
9 بهمن 1392 | 23:17
عناوين آخرين مطالب ارسالي

.: Weblog Themes By Music-Day.Info :.

::

تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
عضویت سریع


قوانین سایت

کد امنیتی :
مطالب پر بازدید
ورود به سایت بازدید : 2469
فشن ها در تهران بازدید : 2317
عطر انتظار بازدید : 2303
سفری بسوی شام بازدید : 2181
عاشورا و مهدویت بازدید : 2165
نظر سنجی
به نظر شما بهترین سرویس میزبانی وبلاگ در ایران کدام است؟
امکانات وب

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به ایران سرای من مي باشد.

جدید ترین موزیک های روز



طراح قالب

موزیک روز

جدیدترین مطالب روز دنیا