close
تبلیغات در اینترنت
لطفاً خط تولید پراید را متوقف کنید+پاسخ خودروساز

ایران سرای من
الهم عجل لولیک الفــــــرج
قالب وبلاگ
درباره وبلاگ

بــا سلام خدمت بازدید کنندگان محتــرم،بـــه وبلاگ شخصی علــی کاکـــاونــــــد خوش آمدید.امیدوارم لحظـات خوبــی رو بگذرانیـــــد و ازاینکه وقت خـود را صـــرف مشاهــــده ایــــــن بلاگ نمودید،متشکرم اکثر مطالبی که در این وبلاگ منتشر می شود،دست نوشته ها و عقایـــد شخصی مدیر سایت می باشد مگر اینکه برای آن منبع دیگری ذکر شده باشد.این وب سـایت در سایت ساماندهــی وب سایت های ایرانی ثبت گردیده و تابع قوانین جمهوری اسلامــــی می باشد. این وب سایت مسئولیتی در مورد پیام هـــای ارسالی توسط کاربران نخواهد داشت.هر گونــــه پیوند به بیـــرون و یا باز نشـــر مطالب سایتهـــای دیگر الزاما به معنی تائید مطالب و محتواى آنها نیسـت. استفاده از تمــــام مطالب نوشته شده من در این وبسایت آزاد می باشد. همچنین می توانید برخی دیگر از وبلاگ های افشین کاکاوند را در زیر مشاهده فرمائید:تصاویر عمره 92 ..................powerirani.lxb.ir.. ...........ak110.mihanblog.com..... (((الهم عجل لولیک الفرج))).
ورود کاربران

ورود به سایت

نام کاربری:
رمز عبور :
رمز عبور را فراموش کردم ؟
آمار سایت
افراد آنلاین : 1 نفر
بازدیدهای امروز : 40 نفر
بازدیدهای دیروز : 98 نفر
كل بازدیدها : 778866 نفر
بازدید این ماه : 464 نفر
بازدید ماه قبل : 1521 نفر
نظرات : 834
كل مطالب : 352 عدد
تعداد اعضا : 715 نفر
امروز : یکشنبه 27 آبان 1397
جستجوی مطالب

Google
iranam.rozblog.com

مدیرعامل محترم و اعضای ارجمند هیأت مدیره شرکت خودروسازی سایپا

با سلام و احترام

 پیش از ورود به بحث،به شما و همه همکاران تان در آن گروه خودروسازی خدا قوت و خسته نباشید می گویم،چه آن که می دانم در وضعیت کنونی کشور،روشن نگاه داشتن چراغ تولید و اشتغال،کار سخت و سترگی است و از همین رو،شایسته تحسین و تشویق.زیاد وقت تان را نمی گیرم و می کوشم در کوتاه ترین کلمات ، آنچه را "حق" می دانم بیان کنم و بگذرم.

شرکت تحت مدیریت جنابعالی ، 20 سال است که خودرویی تولید می کند به نام "پراید" که البته با عناوینی چون نسیم و صبا و ایکس 100 و نظایر این ها ، در جاده ها و خیابان های کشور تردد می کند.

پراید

 

 مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره گروه خودروسازی سایپا

شما خود کارکشته صنعت هستید و سال هاست که در این عرصه خدمت می کنید و تجربیات و اطلاعات تان در عرصه صنعت و مشخصاً خودروسازی، به مراتب بیش از صاحب این قلم است. پس بی آن که به شما گفته شود ، می دانید که آنچه با اندک تغییراتی نسبت به 20 سال قبل در کارخانه سایپا تولید تحت عنوان پراید تولید می شود ، هرگز با وضعیت رشد یافته خودروسازی در جهان و حتی ایران همراه و همسان نیست.

حتی در همین شرکت سایپا نیز خودروهایی تولید شده یا می شود که بسیار به روزتر از پراید هستند و این نشان می دهد که سایپا ، قابلیت آن را دارد که محصولات بسیار مرغوب تری تولید و با افتخار به شهروندان ایرانی عرضه کند.

 

پس تولید پراید، هرگز به دلیل ناتوانی فنی و مهندسی سایپا در تولید محصولات مرغوب تر نیست.

 

زمانی در ایران خودرو ، "پیکان" تولید می شد و مدیران اسبق آن شرکت ، هیچ کدام حاضر نبودند ریسک کنند و خط تولید پیکان را متوقف نمایند؛ علت نیز کاملاً روشن بود: هر چند پیکان خودرویی متعلق به قدیم بود، اما در ایران خودرو ، از آن به عنوان "گاو شیرده"ای یاد می شد که "خوب سود می دهد". دقیقاً به همین علت بود که سالیان سال ، پیکان های سفید بر مردم تحمیل شدند و تنها کاری که در آن کارخانه انجام می شد این بود که با انجام تغییراتی جزئی در ظاهر و موتورش ، نام های متفاوتی بر آن بگذارند و به مردم بفروشند.

 اما سرانجام ، "وجدان" بر پیکان پیروز شد و آخرین پیکان سواری به موزه خودرو رفت و اینک انتظار همزاد وانت اش را می کشد.

 پراید وانت

مدیران محترم سایپا!

 دغدغه های شما به عنوان مدیرانی که می خواهند در پایان سال مالی ترازنامه موجهی ارائه کنند و کارخانه تحت مدیریتش را سرپا نگه دارند ، حتماً قابل درک است و قطعاً قابل احترام.

اما در کنار آن دغدغه ها ، لابد دل نگرانی های بزرگ تری هم باید داشته باشید و آن ، حفظ جان کسانی است که پراید می خرند.

 شما نیز همانند مسوولان پلیس و پزشکی قانونی به خوبی می دانید که بخش بزرگی از تلفات سوانح رانندگی به پراید مربوط می شود و سالانه هزاران نفر در درون پراید ها ، جان خود را از دست می دهند.

 شاید گفته شود که چون پراید بیشترین تیراژ را دارد ، طبیعی است که سوانح مربوط به آن نیز زیادتر از خودروهای دیگر است.

این سخن ، منطقی و درست است اما دو نکته را نباید از یاد برد:

اول این که اگر نسبت ها را هم در نظر بگیریم ، آمار تلفات پراید بسیار بیشتر است و دوم این که ، اگر مورد به مورد ، تصادفات را در نظر بگیریم ، به قطع و یقین ، به این نتیجه خواهیم رسید که اگر قربانیان سوار خودروی دیگر به جز پراید بودند ، احتمال زنده ماندن شان بیشتر بود و اکنون به جای آرمیدن در گورهای سرد ، در کانون گرم خانواده شان بودند.

من اطمینان دارم که شما نیز به عنوان "انسان"هایی شریف ، از این وضعیت ناراحت و غمگین هستید و اصلاحاتی که اخیراً درباره بهبود ایمنی پرایدها انجام شده ، در همین راستاست ولی می پذیرید که پراید خودروی امنی نیست.

شاید گفته شود که با این پول ، فقط می توان پراید را با همین کیفیت تولید کرد و نباید با پول پراید ، مثلاً انتظار کیفیتی مانند زانتیا را داشت.

این هم سخن درستی است اما درست تر از آن این است: یا باید خودروی با کیفیت و ایمن تولید کرد ولو این که قیمتش بالا باشد و یا نباید تولید کرد.

کسی که پراید می خرد ، نباید به این خاطر که پولش به خودروهای گران تر نرسیده ، با یک تصادف معمولی کشته یا قطع نخاع شود.

 مدیرعامل ارجمند!

بسیار بهتر از من و امثال من می دانید که پراید ، خودرویی است متعلق به دهه 80 و 90 قرن گذشته میلادی. برای شرکتی به عظمت سایپا شایسته نیست که خودروی از رده خارج شده کره ای ها را در چهاردهمین سال از هزاره سوم تولید کند ، نه فقط برای سایپا که برای هیچ شرکتی حتی کوچک و متوسط هم تولید محصولات قدیمی و خارج از رده دیگران ، افتخارآمیز نیست.

در شأن ملت بزرگ ایران هم نیست که خودرویی را به عنوان "نو" و "صفرکیلومتر" بخرند و با ذوق و شوق ، پلاستیک های روی صندلی هایش را بکنند، در حالی که آنچه آنان امروز می خرند را سال ها قبل کره ای ها و قبل از آن انگلیسی ها(پراید کره همان فورد فیستا انگلیس است)سوار شده ، کهنه کرده و دور ریخته اند و بعد از آن که از رده خارج کرده اند ، خط تولیدش را به ایران فروخته اند.

خرید دور ریزهای ملت های دیگر ، در شأن ملت ایران نیست.

 اعضای محترم هیأت مدیره!

 سایپا به مدیریت شما و توانمندی های فنی اش و با همت دائمی کارگرانش ، می تواند خودروهایی به مراتب بهتر و آبرومندانه تر بسازد و با افتخار به مردم ایران تقدیم کند و سود سرشار هم ببرد.

توقف تولید "خودرویی که تاریخ مصرفش گذشته و مردم ایران را می کشد" ، اقدامی بزرگ ، انسانی و مدبرانه است که هر چند در کوتاه مدت ، سایپا را از "گاو شیرده" اش محروم می کند ، اما به نفع خود سایپا هم هست چه آن که به دو دهه "تکرار یک محصول کهنه شده" پایان می دهد و به سایپا اجازه می دهد از ظرفیت آزاد شده اش برای ارتقا و تعالی هر چه بیشتر محصولات و برندش بهره گیرد.

 مدیرعامل محترم و اعضای ارجمند هیأت مدیره!

 برای رضای خدا ، خشنودی مردم و رهایی سایپا از تکرار پراید ، برنامه جایگزینی خط تولید پراید را - هر چند 20 سال بعد از کره ای ها - در دستور کار قرار دهید.

یقین بدانید اگر به خاطر تصمیم امروز شما ، تنها یک نفر کمتر کشته شود ، برای دنیا و آخرت تان کافی است.

 برای شما و یکایک پرسنل شریف آن مجموعه ، بهترین ها را آرزو می کنم.

 

جعفر محمدی

صاحب امتیاز و عضو شورای سردبیری عصرایران

 -------------------------------------------------------------------------------------------------

پاسخ سایپا

 ساعاتی بعد از نامه فوق ، شرکت سایپا ، با ارسال پاسخی ، توضیحاتی ارائه کرد که بدون هیچ گونه توضیحی ،به طور کامل منتشر می کنیم:

 با سلام و احترام

در پاسخ به مطلب "نامه عصر ايران به سايپا: لطفاً خط توليد پرايد را متوقف كنيد" جوابيه ذيل جهت تنوير افكار عمومي تقديم حضور مي گردد كه خواهشمند است وفق قانون مطبوعات كشور در همان صفحه و ستون منتشر شود.

ضمن تقدير و تشكر از حسن نيت نگارنده محترم، به استحضار مي رساند از ابتداي سال1390 خودروهاي مقاوم سازي شده ايكس 100 سايپا جايگزين خودروهاي قديمي پرايد شده اند و كاملاً با خودروهاي پرايد از نظر مقاومت در برابر تصادفات و ايمني سرنشينان متفاوتند.

در پروژه ايكس 100 نقاط آسيب پذير خودرو از جمله شاسي، ستون، درب و سيني مقاوم شده اند و همين امر باعث كاهش تلفات در تصادفات شده است كما اينكه از نظر ساير موارد ايمني از جمله ترمز و ايربگ نيز خودروهاي ايكس 100 مورد بازبيني و ارتقاء قرار گرفته اند كه بررسي آمار و ارقام در مورد تصادفات و تلفات خودروهاي ايكس 100كاملاً مبين اين موضوع مي باشد

اين خودروها بر اساس آزمايشات فني كه در گذشته و حال در مراكز معتبر بين المللي انجام شده و نتايج و مستندات آن چندين مرتبه از طريق رسانه ها و ساير حوزه ها به عموم اطلاع رساني شده، از نظر ايمني و استاندارد در سطح مقبولي قرار دارند و شايسته نيست با دادن نشاني نادرست به مخاطبين موجبات تشويش اذهان و ايجاد شك و ترديد نسبت به محصول اصلي و پرتيراژ اين گروه خودروسازي فراهم شود.

همانگونه كه مستحضريد در حال حاضر خودروهاي ايكس 100 سايپا به عنوان يكي از ارزان ترين خودروها در جهان شناخته شده است كه تمامي امكانات روز دنيا در كلاس خود را دارا مي باشد و با توجه به توان مالي اقشار كم درآمد جامعه توليد و روانه بازار مي شود.

پراید

و اما در مطلب منتشر شده نكاتي قابل تامل وجود دارد كه به اختصار به آنها پاسخ داده مي شود:

1. ما نيز معتقديم كه صنعت خودرو كشور مي بايست بسيار جلوتر از جايگاهي كه در حال حاضر است باشد ولي همانگونه كه به خوبي مي دانيد صنعت خودروسازي در هر كشوري در طول شكل گيري مي بايست رده هاي مختلفي را از واردات، مونتاژ كاري، داخلي سازي و در نهايت طراحي و توليد خودرو بگذراند كه با توجه به شرايط كشور عزيزمان ايران طي سال هاي پس از انقلاب شكوهمند اسلامي و موقعيت هاي مختلفي كه در برهه هاي مختلف زماني از جمله جنگ تحميلي و تحريم هايي كه از همان ابتدا براي كشور ايجاد شده است، تكميل رده هاي ياد شده خودروسازي با تاخير صورت گرفته است. 

2.  اي كاش منصفانه در مورد محصولي كه در شركت سايپا توليد مي شود قضاوت مي شد چرا كه براي شركت سايپا نيز سلامت و رفاه مشتريان بيش از هر چيز ديگري اهميت دارد و بر همين اساس از سال 88 پروژه مقاوم سازي خودروها در جهت افزايش ايمني سرنشينان در دستور كار قرار گرفت كه به اذعان نيروي محترم انتظامي و سازمان ملي استاندارد اين تغييرات نقطه عطفي در جهت ايمني خودروهاي جديد گروه سايپا ايجاد كرده است و متاسفانه در مطلب جنابعالي با نگاهي گذرا به اين پروژه سعي در كم رنگ كردن تمامي تلاش هاي صورت گرفته از جانب كارگران و كارشناسان اين شركت شده است.

3. نويسنده محترم اين گزارش، به نوعي خودرو پرايد را به عنوان مقصر تصادفات رانندگي و مرگ و مير مردم معرفي كرده كه گويي هيچ عامل ديگري در اين امر دخيل نيست، اين در حالي است كه بر اساس گزارشات ساليانه راهور ناجا، اصلي ترين عامل تصادفات منجر به فوت در جاده هاي ايران بروز خطاهاي انساني است و هنگامي كه فرهنگ رانندگي و اصول اوليه قانون مندي در كشور ما در زمينه استفاده از خودرو رعايت نمي شود چگونه مي توان انتظار داشت در چنين وضعيت اسفباري تعداد كشته هاي رانندگي در ايران زياد نباشد؟ هنگامي كه رانندگان اصول اوليه رانندگي و قانون مندي را رعايت نكرده و جاده ها نيز استاندارد لازم را ندارند، نمي توان مرگ و مير ناشي از اين وضعيت را تنها بر گردن يك خودرو انداخت. (فايل گزارش تصادفات خودروهاي در كشور ضميمه است)

  همانطور كه عموم مردم قطعا اطلاع دارند سازمان ملي استاندارد در كشور متولي مباحث استاندارد سازي و ايمني مي باشد و قطعا آن سازمان با توجه به حساسيت هايي كه در كشور وجود دارد در مورد رعايت استاندارد هاي ايمني دقت نظر بالايي دارد و خودروسازان كشور نيز ملزم به رعايت نكات و قوانين وضع شده در مورد ايمني خودروهاي توليدي هستند.

 نظر نگارنده محترم را جلب مي كنيم به اخبار منتشر شده به نقل از مدير عامل و قائم مقام هاي گروه خودروسازي سايپا در مورد خروج خودرو پرايد از خط توليد از سال 94 و توليد خودروهاي جديد با پلتفرم جديد كه در رسانه عصر ايران نيز منتشر شده است و علاوه بر اين برخلاف نظر جنابعالي اين شركت در سال هاي اخير با توليد خودرو جديد تيبا توانسته در عرصه طراحي پلتفرم و عرضه محصولات جديد نيز گام هايي بردارد. همچنين بر اساس هدف گزاري انجام شده كه اخبار آن در رسانه ها نيز اعلام شده برنامه اين شركت طي دو سال آينده كاهش توليد پرايد و افزايش محصولات جديد است و پرداختن به مسايل آنگونه كه به ذهن افراد خطور مي كند نه آنگونه كه در واقعيت وجود دارد در شان جنابعالي كه سابقه اي طولاني در عرصه رسانه داريد نيست.

تصادفات پراید

در پايان بايد اشاره كرد دغدغه هاي نگارنده محترم در خصوص حفظ جان افراد جامعه قابل تقدير و احترام است و مورد تاييد همگان و مطمئناً اين دغدغه در تمام آحاد جامعه وجود دارد ولي نبايد به اين صنعت استراتژيك كه به نوعي به آن لوكوموتيو صنايع اطلاق مي شود و بيش از 60 صنعت ديگر را يدك مي كشد و از لحاظ اشتغال، درآمد ناخالص ملي، امنيت اجتماعي و ... براي كشور بسيار حائز اهميت است بي رحمانه تاخت و با شلاق انتقاد آن را در هم كوبيد بلكه رشد اين صنعت نياز به همدلي و همراهي تمامي مسئولين و رسانه ها دارد، چيزي كه شايد در گذشته كمتر به آن توجه شده است.

اداره اطلاع رساني گروه خودروسازي سايپا

1392.11.5

 

منبع خبر: www.zistnews.com




درباره : الهم صل علی محـــمد و آل محمـــــــد و عجل فرجهم ,سیاســـــی ,

امتیاز : | نظر شما :

مطالب مرتبط
ختـم همـگانـی زیـارت عـاشورا به نیـت تعجـیل در فـرج مـولا
متن کامل زیارت عاشورا همراه با ترجمه فارسی
برچسب ها : لطفاً خط تولید پراید را متوقف کنید+پاسخ خودروساز , لطفاً خط تولید پراید را متوقف کنید , لطفاً , خط , تولید , پراید , را , متوقف , کنید , پاسخ خودروساز , پراید صبا , نسیم , کارا , وانت , سواری , استیشن , سافاری , ون , هاچ بک , ناچ بک ,


نوشته شده در 14 / 02 / 1393 توسط مدیر سایت| بازدید : 2382 |

نظرات وبلاگ
نام شما :
آدرس وب سایت :
پست الکترونیک :
ایمیل * (برای عموم نمایش داده نخواهد شد)
پیام شما :
شکلک ها :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
:
نظر خصوصی
کد امنیتی :
:
نام ارسال کننده : نیما صالحی
____________با عرض پوزش___امکان نمایش این نظر مهیا نیست___________




شکلکشکلکشکلکشکلک
5 مرداد 1395 | 18:16
نام ارسال کننده : Unknown
شکلکشکلکشکلک
18 تير 1395 | 17:10
نام ارسال کننده : ناشناس
شکلکشکلکشکلک
18 تير 1395 | 17:10
نام ارسال کننده : Unknown
شکلکشکلک
18 تير 1395 | 17:10
نام ارسال کننده : اکبر محمدی
مردم بیچاره-لیاقت ملت ایران خیلی بیشتر از ایناس
پاسخ : سلام
ممنون از نظرت
29 خرداد 1395 | 18:10
عناوين آخرين مطالب ارسالي

.: Weblog Themes By Music-Day.Info :.

::

تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
عضویت سریع


قوانین سایت

کد امنیتی :
مطالب پر بازدید
ورود به سایت بازدید : 2467
فشن ها در تهران بازدید : 2315
عطر انتظار بازدید : 2301
سفری بسوی شام بازدید : 2181
عاشورا و مهدویت بازدید : 2161
نظر سنجی
به نظر شما بهترین سرویس میزبانی وبلاگ در ایران کدام است؟
امکانات وب

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به ایران سرای من مي باشد.

جدید ترین موزیک های روز



طراح قالب

موزیک روز

جدیدترین مطالب روز دنیا